New York dag 3 en 4

4 augustus 2017 - Brooklyn Bridge, New York, Verenigde Staten

Op de 3e dag nemen we weer de hop on-hop off bus, maar maken nu een rondje uptown. Rondom het Central Park, over Fifth Avenue en Harlem. Gelukkig belooft het vandaag een mooie dag te worden. Uptown New York is wat rustiger, met mooie hoge, oudere, statige gebouwen rondom Central Park. Hier hebben de jetset en/of beroemdheden een appartement met uitzicht op het park. De stem van onze gids lijkt op die van Trump. Om zijn verhaal kracht bij te zetten, zegt hij ook vaak: It's true, absolutely true! Harlem is een verrassend leuke wijk met huizen met van die bordesjes ervoor. Na de uptown bustour huren we fietsen om een rondje te maken in Central Park. Mooie vijvers, fonteinen, een prachtig meer en een heuse Zoo maken dit park compleet. Het is best een pittig rondje fietsen, niet lang, maar wel aardig wat hoogteverschillen pppfff... Naomi en Isa willen graag het American Museum of Natural History bezoek. Dit museum heeft o.a. model gestaan voor de film A night at the museum. Cees en ik besluiten een ijsje te nemen en mensen te kijken in het park. Het verschilt echt niet veel van het Vondelpark ;-) Wij brengen de fietsen terug en lopen wat rond langs het Rockefeller Plaza waar je nu op een terrasje kunt zitten, maar in de winter kunt schaatsen. We drinken wat bij de grote M als Isa een tip van een collega krijgt om bij Tony's di Napoli te eten. Dit restaurant bestaat al sinds 1959 en heeft ook de economische crisis overleefd. We schrikken eerst van de prijzen, maar dan blijkt dat een plateau voor ca. 2 of 3 personen is. We bestellen gefrituurde courgettes (hemels!!), Caprese Rustica (waanzinnig lekkere caprese) en een Ravioli dit Napoli (lekker gevulde ravioli met ricotta). Als je in New York bent is het een absolute aanrader, it's true!

De 4e dag doen we een rondje Brooklyn met de bus en pakken ook de hop on-hop off ferry. Deze ferry vaart van Brooklyn naar de oostkant van Manhattan (Wall Street), langs het Vrijheidsbeeld en dan langs de westkant van Manhattan weer terug. Met deze ferry heb je echt een prachtig uitzicht op de skyline van New York, op Brooklyn en je komt heel dicht bij het Vrijheidsbeeld. We hebben echt waar voor ons geld gekregen met de hop on-hop off ticket van Grayline. Zo kun je bijna alle highlights van New York zien.

We gaan weer terug, want vandaag moeten wij de auto ophalen voor onze verdere reis. In ons hotelkamer gekomen toets ik het adres in van het verhuurbedrijf in Brooklyn. De Google maps geeft een locatie aan ergens in Minnesota, dus ik toets nogmaals het adres in. Google maps geeft weer een locatie aan in Minnesota , wat ong 1.500 miles verderop ligt! Ik check het adres en.............OMG!!!! Het is Brooklyn boulevard in Brooklyn Center in Minnesota en niet in New York. Shoot!! Koetje!! Wat nu!! Alleen kalmte kan ons redden...... Ik bel Hertz in Brooklyn Center Minnesota en leg uit dat ik een domme fout heb gemaakt. De jongen blijft rustig en vraagt voor de zekerheid of ik de auto echt niet kom ophalen. Nee mijnheer, dat is iets te ver. Ik bel het boekingskantoor Rental.com en krijg Steven aan de lijn. Steven is gelukkig de kalmte zelve en staat mij zeer vriendelijk te woord. Toch kan hij mij de eerste 20 minuten niet geruststellen, want alle autoverhuurbedrijven in New York staan een one way travel verhuur niet toe. Hij komt op het idee om bij de luchthavens te proberen. Gelukkig is er nog wat vrij die wij helemaal naar New Orleans mogen rijden. De verhuurprijs is wel het dubbele, maar ik krijg de kosten van de foute boeking gelukkig retour (na overleg met zijn manager), want het was een zeer begrijpelijk fout....ppffff. Wij mogen de auto morgen ophalen op JFK airport en kunnen dan verder met onze reis.

Om te vieren dat we toch nog een auto hebben weten te scoren, gaan we naar een musical op Broadway. Het wordt Miss Saigon. Ik kende wel wat liedjes, maar niet het verhaal. Potverdriedubbeltjes, die Amerikanen hebben toch echt wel een klasse apart hoor. Wat een waanzinnig show, prachtig uitgevoerd en zeer goed te volgen. Het eind loopt niet zo goed af, dus dat zorgt wel voor een traantje, snif. Maar ook dit kunnen we weer van onze bucketlist schrapen ;-)

We besluiten om wat ruimer in de reistijd te zitten om de Niagara watervallen te bewaren voor hopelijk een volgend Amerika/Canada reis. We halen morgen de auto op en gaan dan naar Washington D.C. Even zien of we Trump nog ergens kunnen spotten!

Bye folks!

1. Debby:
    6 augustus 2017
    Wauw wat een indrukken allemaal nu al Wel heel leuk om te lezen
  2. Henk:
    6 augustus 2017
    Erg leuk te lezen ik hoop dat er vanaf nu niet meer verloren word of verkeerd geboekt en alleen maar genieten.
    Veel plezier xxx
  3. Annemieke:
    6 augustus 2017
    Hele mooie foto's en mooi verhaal. Nog bij Carlo's Bake shop geweest?
    Hoop dat de rest van de reis zonder problemen verloopt. Veel reisplanner. Xxx
  4. Eveline:
    7 augustus 2017
    Leuk verhaal!! Die auto...hahaha. wat een stress. Maar gelukkig is het nog goed gekomen. :-)
  5. Vanessa:
    7 augustus 2017
    haha Minnesota, dat is echt schrikken! fijn dat het is goed gekomen.

Veel plezier nog