Richting Washington

5 augustus 2017 - College Park, Maryland, Verenigde Staten

We laten New York achter ons, pikken de auto op JFK Airport en gaan richting Washington. Onderweg veel files waardoor de trip wat langer duurt dan de door Google Maps berekende 4 uur. We besluiten te overnachten in College Park. De naam doet het al vermoeden, maar dit is een heuse studenstad, ca. 15 km vanaf Washington D.C. Hier is nl. de University of Maryland gevestigd. We komen op een hele lange food- en hotelstrip terecht. Wij, Hollanders die we zijn, nemen één van de voordeligste hotels. Van de buitenkant ziet het er keurig uit, maar de entourage is wat verouderd. Verder is de kamer compleet met 2 queensize bedden. Omdat we alweer wat trek krijgen, kijken we op tripadvisor wat de beste restaurants zijn. Op nr. 5 staat het restaurant van Ikea (die overigens door het hele land terug te vinden is!), hihihi. De Zweedse gehaktballen slaan we deze keer maar even over, maar voor een arme student is dit een optimale prijs-/kwaliteitsverhouding. Gelukkig staat er in de top 10 ook een oude bekende van ons, Nando's peri-peri. Een kiprestaurant, welke wij in Engeland al regelmatig hebben bezocht. Mocht je deze een keer tegenkomen, raden wij je deze zeker aan. Ik ben ze helaas in Nederland nog niet tegengekomen. We gaan lekker bijtijds naar bed, want morgen hebben we een lange dag voor de boeg in Washington.