De kust

9 augustus 2017 - Nags Head, Verenigde Staten

Virginia Beach dag 7

We verlaten Washington en omgeving en gaan naar de kust. Het miezert als we weggaan. Helaas zal dit in de loop van de dag alleen maar erger worden. Door het slechte weer is het wederom druk op de weg. We hadden graag op het strand van Virginia Beach gelegen, maar het regent pijpestelen. Maar zie daar.... een outletcenter! Stoppen en shoppen! Gelukkig kunnen we deze dag een beetje zinvol ;-) afsluiten. 2 paar Converse gympen en 3 Nike outfits later, gaan wij tevreden met onze buit naar het hotel. We doen een wasje, eten wat en gaan lekker op tijd naar bed.

Nags Head dag 8 en 9

Hoopvol trekken wij de volgende dag verder naar Nags Head. Nags Head is een populaire vakantiebestemming wat ligt in de Outer Banks. Dit is de kuststrook van North Carolina en is te vergelijken met de Waddenzee. Vlak voor Nags Head stoppen we in Kitty Hawk bij de Wright Brothers Memorial. De gebroeders Wright waren fietsenverkopers, maar waren zeer geïnteresseerd geraakt in de problematiek van het vliegen.  Hier op Kill Devil Hills maakten de broers, na jarenlange onderzoeken en testvluchten de eerste gemotoriseerde bemande vlucht op 17 december 1903. Deze vlucht duurde 12 seconden en ging over een lengte van 36 meter.Dankzij hen kunnen wij 114 jaar later op deze historische plek zijn. Wij bezoeken de barakken waar zij deels van het jaar verbleven. Met steun van de plaatselijke bevolking konden zij hier overleven, de onderzoeken verrichten en de testvluchten maken. Indrukwekkend stukje geschiedenis wat zeker de moeite waard was om te bezoeken. Het blijft helaas bewolkt en we zoeken een hotel in Nags Head. Er zijn er gelukkig genoeg. We besluiten 2 nachten te blijven in de hoop dat het beter wordt.

De volgende ochtend maken we een toer over de Outer Banks. Het is een zeer smalle landstrook,, welke zeer populair is bij de watersporters. Kiters en surfers kunnen hier echt hun hart ophalen. Ook vandaag blijft het helaas bewolkt, maar soms probeert de zon er doorheen te komen. We bezoeken een vuurtoren, een natuurgebied en ook nog even het strand. De Atlantische Oceaan voelt zeer koud aan de voeten. Enkele dappere gasten nemen echt een duik in het water...bbbrrrr! We rijden terug naar Nags Head. We eten heerlijk bij een Mexicaans restaurant. Aangezien de weersverwachting voor de kuststrook zeer slecht is, besluiten we om de volgende dag het binnenland in te gaan. We willen een stukje Blue Ridge Parkway rijden en dan zo de Smokey Mountains in. Hopelijk zijn de weergoden dan wel met ons ;-)

1. Agnes kneefel:
    11 augustus 2017
    Interessant verhaal over die broertjes Wright! Jammer dat het weer weer niet mee zit voor jullie. En eh...grappig de naam van dat plaatsje: Nags Head. Zoiets als: zeurkop haha! Groetjes daar! X
  2. Riana:
    12 augustus 2017
    Wat heeeeeeerlijk die verhalen!. Amerika staat ook nog op onze lijst en met deze verhalen worden we nog enthousiaster:-). Kijk al uit naar de volgende verhalen! Have fun!!