Mount Airy

10 augustus 2017 - Mount Airy, Verenigde Staten

Wij rijden weg van de kust via Raleigh naar Mount Airy om daar een tussenstop te maken voordat we de Blue Ridge Parkway opgaan. In Mount Airy hebben wij een hotel met een zwembad. Hier maken wij graag gebruik van en wij ontmoeten daar een Amerikaan die natuurlijk wil weten waar we vandaan komen. Aaah Holland, hij kent Holland door de verhalen van Corrie ten Boom. Een verzetsheldin uit Haarlem, die zich later in de Verenigde Staten heeft gesetteld. Gek genoeg hebben wij weinig van haar gehoord in Nederland. In Amerika hebben ze haar autobiografie geschreven, waardoor ze daar zo bekend is geworden. Mijn trainer van de Leadershipdays heeft haar wel genoemd in de training, omdat ze ook zo sterk is in haar uitspraken. Bijvoorbeeld:"Angst klopt aan de deur, vertrouwen doet open, niemand staat aan de deur". Denk daar maar eens goed over na Verder kent onze vriendelijke Amerikaan de band Focus uit de jaren 70 (herinnert u zich deze nog?!)  met Thijs van Leer. Hij vindt ze geweldig omdat ze echt folksmuziek maken. Dit keer dus niet de usual suspects zoals klompen, tulpen en grachten.

Nu we wat over Holland hebben gepraat wil hij graag wat vertellen over dit dorp/stadje. Hier hebben ze het Andy Griffith museum. In de jaren 60 was er een comedyserie met de acteur Andy Griffith, die in Mount Airy is geboren. (Wij kennen hem van de serie uit de jaren 80/90 "Matlock") Deze comedy liep van 1960-1968. De afleveringen worden nu nog dagelijks herhaald. In de hoofdstraat(Mainstreet) verkopen vele winkels allerlei merchandise welke nog steeds refereren aan deze serie. Het is werkelijk hilarisch om te zien. Van kookboeken tot t-shirts, van mokken tot posters met alle hoofdrolspelers en/of uitspraken van hen erop.

Verder hebben hier de beroemde siamese tweeling Eng en Chang Bunker gewoond. Zij trouwden met 2 zussen en kregen samen 21 kinderen, whoehaaa. Ik wil niet weten hoe ze dat gedaan hebben.

Na ons leuke gesprek met onze Amerikaanse vriend gaan we op zijn aanraden bij Ruby Tuesday eten. Het blijkt een zeer goede tip te zijn. Heerlijk vers eten tegen zeer betaalbare prijzen. Wij sluiten de avond af met een wandeling door Mainstreet. Hier is de tijd echt stil blijven staan. De winkels sluiten hier al om 5 uur! We komen langs het Earle Theater. Hier wordt o.a. op zaterdag het op één na oudste radioprogramma van Amerika uitgezonden. Vanavond vindt de wekelijkse open podium plaats. Iedereen die kan zingen of een muziekinstrument bespeelt mag optreden. Het is vrij entree en wij gaan het theater uit 1938 binnen. Ook hier is de tijd stil blijven staan. Hier vinden we veel hangouderen, die op donderdagavond echt een avondje uit hebben. Voornamelijk Country and Western en Blue Grass muziek wordt hier ten gehore gebracht. We vermaken ons kostelijk alleen al om de Amerikaanse kneuterigheid erom heen. Heerlijk, wat een onverwachte verrassing was dit. Morgen gaan we weer verder met onze avonturen. Yeeeehaaa

1. Richard & Rosita:
    13 augustus 2017
    Dit is zoooooo leuk om te lezen en we willen terug.
  2. Annemieke:
    17 augustus 2017
    Mooie foto's en het heerlijk lezen jullie reisverhalen.
  3. Agnes kneefel:
    18 augustus 2017
    Het lijkt een heel andere wereld waarin je terecht bent gekomen...Ikheb gelijk de naam van Corrie ten Boom opgeschreven ivm haar sterke uitspraken....